HADISI

"Najbolji ti je prijatelj onaj ko te necem nauci" -SAHIHUL BUHARI

16.04.2010.

Hadis dana

Uzvišeni Allah je rekao: Ponos je Moja odjeća, a veličina Moj ogrtač! Bacit ću u vatru onoga ko Mi se u bilo kojem od njih suprostavi."  Hadis prenosi Ebu Hurejre, r.a.od Allahovog Poslanika s.a.w.s.(bilježi Ebu Dawud, Ahmed i Ibn Madždže, sahih hadis)
21.01.2010.

Allahova s.w.t. milost

Jedne prilike vidješe ashabi kako jedna zena uplaseno trći i nešto traži, pa kad nadje jedno malo dijete, zgrabi ga sva sretna i stavi sebi u krilo i poče ga dojiti. Allahov Poslanik saws reče:-Vidite li ovu ženu, da li bi ona bacila svoje dijete u vatru? Ashabi rekose: -Ne bi , tako nam Allaha! Tada Allahov Poslanik salallahu alejhi we selleme reče: - Allah je milostiviji svojim robovima od ove majke prema svome djetetu." ( hadis bilježi imam Buharija)

Rekao je Allahov Poslanik Muhammed s.a.w.s: - "Zaista, Allah ima sto milosti (rahmeta), od kojih je samo jednu poslao među ljude, životinje,insekte i džinne, pa se oni s tom jednom milosću međusobno paze i međusobno su milostivi, tako da je njome i životinja milostiva prema svome mladunčetu! A ostavio je devedeset i devet milosti kojima će se smilovati Svojim robovima na Sudnjem danu." (Muslim)

Ibn 'Abbas r.a. kazuje da Allahov Poslanik s.a.v.s. prenosi od Uzvišenog Allaha i kaže: "Uzvišeni Allah je odredio šta je dobro, a šta je zlo, i objasnio: ko naumi da učini dobro djelo, pa ga ne učini, Allah mu ga upiše kao da ga je i učinio, a ko naumi da učini dobro i učini ga, Allah mu upiše nagradu od deset do sedam stotina puta, ili još mnogo veću. Ko naumi da učini loše djelo, pa ga ne učini, Allah mu to upiše kao dobro djelo, a ko naumi da ucini loše djelo i učini ga, Allah mu upiše samo jedno loše djelo." Bilježe Buhari i Muslim.

Ako osjetiš jednoga dana veliku tugu i brigu, ne reci: "O, Gospodaru, imam veliku brigu", nego reci: "O, brigo moja, ja imam Velikog Gospodara!"

Omer ibn Abdul-Aziz veli: "Spojite Allahovu velikodušnost prema vama s vašom zahvalnošću prema Njemu."

Hvaljen neka je Allah, koji nas je na Pravi put uputio; mi ne bismo na Pravom putu bili da nas Allah nije uputio.

21.01.2010.

Poslanikov s.a.w.s. san

Ovu predaju prenose Taberani, Hakim i Tirmizi.

U toj predaji Abdurrahman ibn Semure priča kako su ashabi sjedili jedanput u Medini, kada im je došao Allahov Poslanik, s.a.v.s, i rekao da je sanjao jedan čudan san.

A snovi Poslanika, s.a.v.s, su istina.

Pa im je ispričao Poslanik, s.a.v.s., šta je sanjao.
Kaže Resulullah, s.a.v.s.:

"Vidio sam čovjeka iz mog ummeta, kako mu je došao melek smrti da mu uzme dušu. A onda dođe njegovo dobročinstvo prema roditeljima te udalji meleka smrti od njega.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta, koji je bio izložen patnjama u Kaburu, pa dođe njegov abdest i spasi ga patnje.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kojeg su opkolili šejtani, pa dođe njegov zikrullah (spominjanje Allaha) i otjera šejtane od njega.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kojeg su opkolili i uzeli Meleki kazne. Pa dođe njegov namaz i spasi ga njihovih ruku.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, koji je skapavao od žeđi, kad god bi se primakao mome Havdu (Izvoru), bio bi spriječen i otjeran. Pa dođe njegov post mjeseca Ramazana te ga napoji i ugasi mu žeđ.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako ide pored poslanika koji su sjedili u halkama i kad god bi se primakao nekoj od tih halki, bivao bi udaljen. Pa dođe njegovo gusul te ga uze za ruku i dovede ga te sjede pored mene.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta, zbunjenog, okruženog tminom i mrakom sa svih strana. Pa dođe njegov hadždž i umra te ga izvedoše iz mraka na svjetlo.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta, kako se rukom štiti i zaklanja od plamena vatre i njene vrućine.
Pa dođe njegova sadaka koju je dijelio, te napravi pregradu između njega i vatre i načini hlad nad njegovom glavom.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako se obraća vjernicima a oni ga ignorišu. Pa dođe njegovo čuvanje rodbinskih veza i reče: "O vjernici, on je čuvao rodbinske veze pa pričajte i kontaktirajte s njim."
Te ljudi počeše s njim govoriti i rukovati se.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kojeg su uhvatile Zebanije (meleki - čuvari Džehennema), pa dođe njegovo naređivanje dobra i odvraćanje od zla pa ga ote iz njihovih ruku i dade ga Melekima Milosti.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako kleči, a između njega i Allaha džellešanuhu je zastor. Pa dođe njegovo lijepo ponašanje, uze ga za ruku i uvede ga kod Allaha džellešanuhu.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta, a knjiga njegovih djela se približava njegovoj lijevoj ruci. Pa dođe njegova bogobojaznost uze knjigu i stavi je u desnu ruku.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, a vaga njegovih djela je lagahna pa dođoše njegova umrla djeca i ojačaše njegova dobra djela.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako stoji na ivici Džehennema. Pa dođe njegova dova puna
nade upućena Allahu džellešanuhu i spasi ga te on prođe.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta kako pada u vatru. Pa dođoše njegove suze prolivene od straha
prema Allahu džellešanuhu i spasiše ga te on prođe.

I vidio sam čovjeka iz mog ummeta, kako je stao na Sirat ćupriji, i ljulja se poput palmine grane na jakom vjetru. Pa dođe njegovo lijepo mišljenje o Allahu džellešanuhu i učvrsti ga te on prođe.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako puzeći ide preko Sirat-ćuprije. Nekada poklekne i spotakne se pa se pridrži. Pa dođe njegovo donošenje Salavata na mene, pa ga uspravi i učvrsti mu noge i spasi ga.

I vidio sam čovjeka iz moga ummeta, kako dolazi pred vrata Dženneta i ona se pred njim zatvoriše.
Pa dođe njegov iskreni šehadet, da nema drugog boga osim Allaha te mu otvori vrata i uvede ga u Džennet."
***
Ovo je vrlo važan hadis, i svaki bi musliman trebao da ga podobro isčita kako bi njegove poruke u svom životu primijenio. Gospodaru, učini da živimo poruke našeg dragog Poslanika, s.a.v.s., i učini da ti budeš zadovoljan s nama, amin!

21.01.2010.

Jahja a.s.

Ime Jahja je bilo cudno i nepoznato. Nijedan covjek prije toga se nikada nije tako zvao.  Zekerijja se zacudi brzom odgovoru i stanju u kojem su se nalazili on i njegova supruga.

’’Gospodaru moj - rece on ’’kako cu imati sina kad mi je zena nerotkinja, a vec sam duboku starost dozivio?’’

’’Eto tako’’! rece. ’’Gospodar tvoj je rekao: ’’To je Meni lahko, i tebe sam ranije stvorio, a nisi nista bio.’’ (Maryam, 8-9.)

I dok se on u hramu stojeci molio, meleki ga zovnuse: ’’Allah ti javlja radosnu vijest: rodice ti se Jahja, koji ce u Alahovu knjigu vjerovati, i koji ce prvak biti, i cedan, i vjerovjesnik potomak onih dobrih.’’ (Alu Imran, 39.)

Doci ce Jahja koji ce potvrditi dolazak Isa, a.s. On ce biti nezenja, poslanik i jedan od dobrih Allahovih robova. I Zekerijjahu a.s. se rodi sin Jahja kojem se u mladosti javi melek Dzibril sa objavom:

’’O Jahja prihvati knjigu odlucno!’’ – a dadosmo mu mudrost jos dok je djecak bio. (Maryam, 12.)

Jos u djetinjstvu je Jahja pokazivao znakove zrelosti i mudrosti. U predajama se spominje kako su se djeca igrala, pa su mu roditelji jos kao petogodisnjaku govorili: ’’Idi igraj se sa djecom,’’ a on bi im odgovarao: ’’Nismo mi stvoreni za igru i zabavu.’’

Ulema se razilazi o tome da li spomenuta rijec u ajetu bukmen znaci mudrost ili poslanstvo. Vecina ih smatra da se misli na mudrost. Allah, dz.s. kaze:

I njeznost, i cednost, i cestit je bio, i roditeljima svojima bio je dobar, i nije bio drzak i nepristojan. I neka je mir njemu na dan kada se rodio i na dan kada je umro i na dan kada bude iz mrtvih ustao! (Maryam, 13-15.)

Ucenjaci kazu da je Allah dz.s. spomenuo ova tri stanja jer je covjek najslabiji upravo u njima: kad se radja, kad umire i kad bude prozivljen na Sudnjem danu. Tada mu je posebno potrebna Allahova milost i spas.

U hadisu se spominje da se Isa susreo sa Jahjom i rekao mu:
-Cini za mene istigfar ti si bolji od mene. Jahja mu rece:

-Ne nego ti cini istigfar za mene, ti si bolji od mene. Isa rece:

-Ti si bolji, ja sam sebi nazvao selam, a tebi je Alah nazvao selam.

Naravno ovde se radi o Isaovoj skromnosti, ulema je jednoglasna u tome da je Isa a.s. odabraniji od Jahjaa a.s. U mnogo hadisa koji u sebi imaju slabosti ali jacaju jedni druge se kaze kako je Muhammed a.s. rekao:

Nema covjeka da nije pogrijesio ili je htio pogrijesiti, osim Jahjaa, sina Zekerijjaovog, ne prilici ikome da kaze: ’’ja sam bolji od Junusa ibn Metta’a.’’

Mnoge predaje spominju da je Jahja, a.s. bio cist od grijeha. Samo tri mjeseca nakon rodjenja Jahja a.s. rodio se Isa a.s.

Zekerijja i jahja a.s. su pozivali narodu Benu Israila kojim je vladao silnik. Taj vladar je, kao i mnogi vladari danas, pokazivao postovanje prema ucenim iako su ti vladari u svojoj biti nakaradni ljudi.

Jednog dana vladar pozelje da se ozeni svojom braticnom, koja ga opcini svojom ljepotom a i ona je bila pohlepna za prijestoljem. Njezina majka je podrzavala u toj pohlepi. To je njihova izopacenost, a dobro im je bilo poznato kako im to vjera njihova zabranjuje. Vladaru je kao i svim njegovim podanicima bilo poznato da su Zekerijja i Jahja poslanici. Vladar odluci zatraziti dozvolu i izuzeć
e za takav brak od njih. Pokušali su velikim darovima i imetkom isposlovati takvo dopustenje za kralja od Jahja a.s. Ta djevojka je bila bludnica i nju nije zanimalo sto je takav brak nedopusten. Kad su zatrazili misljenje Jahja a.s., o takvom braku, on se obrati ljudima i javno obznani kako je brak sa amidjom haram – zabranjen. Ovakav postupak zestoko naljuti vladara i tu djevojku. Ako bi se njom ozenio javno bi pocinio grijeh. On odluci da se njome ipak ne ozeni. U mnogim predajama se spominje da je ta djevojka u jednoj od njihovih grijesnih noci pjevala i plesala tom vladaru koji je pozelje za sebe ali ona to odbi govoreci mu:

-Moze ali pod uvjetom da me ozenis.
-On joj rece, kako cu te ozeniti kad Jahja to ne dozvoljava.
-Donesi mi njegovu glavu, to ce biti moj mehr.
Zavelaga je tako jako da u tom momentu naredi:
-Donesite mi glavu Jahja’a!

Vojnici nadjose jshja’a kako klanja u mihrabu i ubise ga. Odsjekose mu glavu i na sahanu je kralju donesose. Vladar ponudi sahan sa glavom Jahja’a i to bi mehr ovog bludnog braka. Mnogi sahih-hadisi spominju kako je:

Glava Jahja’a data kao mehr za brak sa jednom od bludnica Benu Israila.
(Ibnu Sejib Musannef, hadis 30674.)

Pogledajte u iskusenja kojima su bili iskusani poslanici, a.s.

’’Iskusenje covjeka bude shodno velicini njegove vjere.’’

Vecina predaja spominje kako je Zekerijja a.s. tada bio ziv. Htjedose i njega ubiti, ali se on sakri u jedno drvo. U tim predajama ima odredjenih slabosti, ali te predaje su brojne i jacaju jedna drugu. Zekerijja naredi drvetu da se otvori i ono ga poslusa, potom dodje sejtan i uhvati za kraj njegove odjece. Vojnici su tragali za Zekerijjaom, alig a nisu mogli naci, pojavi se pred njima sejtan u obliku covjeka i upita ih:

-Zar ne vidite odjecu na drvetu? -Rascijepite drvo!

Rascijepise ga i ubiseAllahovog poslanika Zekerijja a.s.
Predaje o ubistvu Jahjaa su vjerodostojne, dok u predajama o ubistvu Zekerijja a.s. ima odredjeni slabosti. U istom vremenu sa ovom dvojicom poslanika je zivio treci Allahov poslanik, Isa a.s. Ubistvo Jahja i Zekerija a.s. se desilo kada je Isa a.s. imao trideset godina.
21.01.2010.

Novotarije ..

Od Ibn Abbasa, radijAllahu anhu, se prenosi da je rekao: „Nemoj sjediti sa sljedbenicima zabluda, jer sjedenje sa njima uzrokuje bolest srca.“ (El-Adžurri, Eš-Šeri’a, 455. Ibn Betta, El-Ibane, 619)

El-Fudajl ibn Ijad kaže: „Nemoj sjediti sa sljedbenikom novotarija, jer se bojim da se na tebe ne spusti prokletstvo.“

Ebu Hatem er-Razi, Allah mu se smilovao, kaže: „Znak po kojem se raspoznaju sljedbenici novotarija jeste vrijeđanje sljedbenika predaja.“ . (Akidetu Ebi Hatim Er-Razi, 69)

Ibn Avn je govorio : „Neka se Allah smiluje čovjeku koji se pridržava i koji je zadovoljan ovom predajom, pa makar je smatrao teškom ili nedostižnom.“ (Ibn Betta, El-Ibane, 291)

Imam El-Berbehari kaže: „Znaj, Allah ti se smilovao, da Islam čovjeka neće biti potpun sve dok ne bude slijedio, potvrđivao i bio pokoran. Ko tvrdi da je od Islama preostalo nešto što ashabi Muhammeda nama nisu dostavili, slagao je na njih. Dovoljno je grijeha da se oko toga pojavi razilaženje i da se oni vrijeđaju. Takav čovjek je zalutali novotar koji u islam unosi ono što nije od njega.“(Imam Berbehari, Šerhus-sunneh, 7)

 

Imam Hasen ibn Alijj el-Berbehari (umro 329.g.h.) kaže: „Čuvajte se malih uvedenih stvari, jer male novotarije rastu sve dok ne postanu velike. Svaka novotarija koja je uvedena u ovaj Ummet na početku je bila malena i slična istini. Time su bili obmanjeni oni koji su je prihvatili, pa nisu imali izlaza iz nje. Tako je , ta novotarija, postala dio vjere koja se ispovijeda i onda su skrenuli sa pravog puta i izašli iz Islama. Pogledaj, Allah ti se smilovao, kada čuješ govor od bilo koga posebno u tvome vremenu, nemoj žuriti. Nemoj ni u šta ulaziti sve dok ne pitaš ili ne pogledaš da li je o tome govorio neki od ashaba Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, ili jedan od učenjaka. Ako to djelo budu u skladu sa predajom od njih, onda ga se pridržavaj i ni radi ćega ne prelazi preko njega i nad njim ne preferiraj ništa drugo, jer ćeš pasti u vatru.“ (Šerhus-sunneti, Imam Berbehari, 68)

Omer ibn AbdulAziz je rekao: „Niko nakon Sunneta nema opravdanja za zabludu u koju je ušao i za koju misli da je Uputa.“ (Es-Sunnetu lil-Mervezi, 95)


Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Ljudima će doći varljive godine u kojima će se lažljivac smatrati iskrenim, a iskreni utjerivati u laž. Prevarantu će se davati povjerenje, a povjerljivi će se smatrati varalicom. U njima će progovoriti er-ruvejbida.“ Rečeno je: „Šta je to er-ruvejbida?“ Odgovorio je: „Neuki čovjek koji će govoriti o pitanjima svih ljudi.“

Allahu, pokaži nam Istinu Istinom, i opskrbi nas slijeđenjem Istine. Pokaži nam neistinu neistinom, i opskrbi nas njenim izbjegavanjem. Uputi nas na ono oko čega se razišlo na Istini Tvojom dozvolom. Ti upućuješ koga hoćeš na Pravi put.

 


Noviji postovi | Stariji postovi

HADISI
<< 02/2014 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
232425262728

Pretraga

Hadisi

O, robe Moj,kad god mi dođeš, bilo noću bilo danju, primit ću te.Približiš li se za pedalj, Ja ću tebi za lakat, a ako za lakat, Ja ću tebi za hvat. Kreneš li Mi hodajući, Ja ću tebi trčeći. Kada bi Me sreo sa grijesima kolika zemlja, ne pripisujući Mi druga, doći ću ti sa oprostom kolika je zemlja. Kada bi ti grijesi dospjeli do nebesa, a zatražiš oprost, oprostit ću ti, pa ko je plemenitiji, darežljiviji od Mene,.

Ko Mi krene u susret, Ja mu stižem iz daleka, a ko od Mene okrene leđa, dozivam ga iz blizine. Ko napusti zlo radi Mene, dobit će višak i više od toga. Ko želi Moje zadovoljstvo, Ja ću željeti ono što on hoće. Ko se oslanja na Moju moć i snagu, željezo će mu postati mehko.

Sjetim se onih koji me spominju, zahvalnima povećavam, pokorni su počašćeni, a griješnicima prema Meni ne dozvoljavam da gube nadu u Moju milost,.Ako Mi se pokaju, pa Ja sam njihov voljeni, a ako se ne pokaju, njihov sam liječnik.

Da neko od vas bude proboden u glavu željeznom šipkom bolje mu je nego da dotakne ženu koja mu nije dozvoljena.

Kada neko od vas kihne, neka kaže ELHAMDULILLAHI (hvala Allahu), a neka mu njegov brat ili prijatelj odgovori riječima: JERHAMUKELLAHU (Allah ti se smilovao), a kada mu odgovori riječima Jerhamukellahu, on (onaj koji je kihnuo) neka kaže: JEHDIKUMULLAHU VE JUSLIHU BALEKUM (Allah vas uputio i popravio vaše stanje)

Stavljam Svoje robove na iskušenja kako bih ih očistio od negativnosti. Ko Mi dadne prednost nad svim, datu ću mu prednost nad svim. Kod Mene se dobro djelo nagrađuje deseterostruko, i do sedamsto puta više od toga, a loše kao jedno, ako se za njega pokaje, oprostit ću mu.Na vaši neznatnim dobrim djelima sam zahvalan, a vaša mnogobrojna skliznuća i griješenja opraštam,. Moja milost nadilazi Moju srđbu, blagost zamjerku, oprost kaznu.Milostiviji sam prema robovima od majke prema djetetu.

O čovjeće, zar ću te stvoriti, a da ti ne osiguram potrebno, zar ću te uvesti u kućum a da te ne počastim.

Ne brini se za ono što ti je osigurano.


O,čovjeće, grijeh koji prouzrokuje poniznost prema Meni, draži Mi je od pokornosti koja će te učiniti uobraženim, i oholim. Draži Mi je jecaj griješnika, dok Me doziva da mu oprostim, od slavljanja umišljenog. (hadisi - kudsijj)


Poslanik, s.a.v.s., kaže: ''Ja jamčim kuću u podnožju Dženneta onome ko ostavi raspravu pa makar bio u pravu, i kuću u sredini Dženeta onome ko ostavi laž pa makar se šalio, i kuću u najvišem dijelu Dženneta onome ko usavrši svoj ahlak (moral).'' (Ebu Davud)

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
476566

Powered by Blogger.ba